< sekcia SEKCIA: Zdravie

Keď pociťujeme nedostatok kolagénu

Ilustračná snímka Foto: TASR/AP

V súvislosti s pojmom kolagén nám najčastejšie napadnú kĺby, kosti a celý pohybový aparát.

Bratislava 16. októbra (OTS) - Samozrejme, je to veľmi správna myšlienka, pretože kolagén je základnou stavebnou bielkovinou v ľudskom organizme, ktorá tvorí spojivové tkanivá pohybového ústrojenstva. Má pozitívny vplyv na naše telo, lebo podporuje prácu buniek tvoriacich ľudské tkanivo. Ovplyvňuje tiež vzhľad a kvalitu vlasov, nechtov či zubov. Nedostatkom kolagénu vznikajú vrásky, celulitída, pokožka je suchá, stráca sa lesk nechtov a vlasov a začína neodvratný proces starnutia.

Ako ho získať späť?
Existuje viac spôsobov, ako si túto vzácnu látku v tele dopĺňať. Okrem rôznych krémov, telových mliek či doplnkov je tiež možné zásobovať svoje telo kolagénom priamo z potravín alebo prijímať látky, ktoré vlastnej tvorbe kolagénu napomáhajú. Z potravín, ktoré sú bohaté na kolagén možno spomenúť napríklad kapustu, tmavozelenú zeleninu, sóju alebo červené ovocie. Vaječné bielko by tiež nemalo chýbať v našom jedálnom lístku, lebo obsahuje veľké množstvo kolagénu.

Elixír zdravia a mladosti
Ak sme sa už ocitli vo veku, kedy naše telo prestalo alebo pomaly prestáva produkovať kolagén, potrebujeme sa ním zásobovať z iných zdrojov. Potrebnú dávku kolagénu môžeme dodať svojmu organizmu aj vo forme tabliet, prášku alebo krému. Napr. tablety s obsahom kolagénu posilňujú krvné cievy a zlepšujú ich elasticitu. Kolagén zosilňuje krvné cievy, čo zlepšuje krvný obeh v tele. Hydrolyzovaný kolagén môže zlepšiť pohyblivosť kĺbov a znížiť napríklad bolesť z artritídy. Štúdie preukázali, že pridaním kolagénu do tkaniva chrupavky, je možné podporiť ďalšie bunky k rastu. Okrem toho pravidelné užívanie kolagénu napomáha k jemnej a vláčnej pokožke a tiež zlepšuje rast a kvalitu vlasov.