< sekcia Kultúra

Hovorcami roka sú Ľ. Andrassy, B. Chmel, Z. Eliášová a I. Tyšlerová

Billboard k ankete Hovorca roka 2013 Foto: madeinmedia.sk

Svojho hovorcu si opäť mohla vybrať aj široká verejnosť. Víťazkou sa stala Iveta Tyšlerová, hovorkyňa Bratislavského samosprávneho kraja a zároveň držiteľka titulu z roku 2011.

Bratislava 11. októbra (TASR) - Hovorcami roka 2013 sa stali Ľubomír Andrassy, Boris Chmel, Zuzana Eliášová a Iveta Tyšlerová. Víťazov vybrala 12-členná odborná porota, o štvrtej trofeji rozhodol hlas ľudu.

Siedmy ročník ankety Hovorca roka mal, ako po iné roky, za úlohu "vybrať najkvalitnejších hovorcov, ktorí môžu byť pre kolegov vzorom po profesionálnej i osobnostnej stránke," povedal predseda Asociácie hovorcov Slovenska Ján Orlovský.

Ľubomír Andrassy, riaditeľ kancelárie primátora hlavného mesta SR a víťaz kategórie "Samospráva a neziskový sektor", sa stal majiteľom už tretej trofeje, čím dosiahol hovorcovský hattrick. Svoju prvú trofej si vyslúžil nováčik Boris Chmel, hovorca Operačného strediska záchrannej zdravotnej služby SR, v kategórií "štátna správa a štátny sektor". Porota ocenila jeho rýchly profesionálny nástup do funkcie a efektívnu komunikáciu s médiami. Zuzana Eliášová, hovorkyňa ČSOB Finančnej skupiny, vyhrala v kategórii súkromný a komerčný sektor.

Svojho hovorcu si opäť mohla vybrať aj široká verejnosť. Víťazkou sa stala Iveta Tyšlerová, hovorkyňa Bratislavského samosprávneho kraja a zároveň držiteľka titulu z roku 2011. Tretí ročník internetového hlasovania verejnosti na stránke www.mojhovorca.sk bol obohatený o RSS kanál, ktorý generoval mediálne výstupy konkrétnych hovorcov. Zmenili sa aj pravidlá hlasovania.

"Svoj hlas mohli hlasujúci odovzdať viacerým nominovaným, pričom za každého hovorcu mohli hlasovať iba raz," povedala Zuzana Tichá z agentúry Made in Media.

Anketu Hovorca roka vyhlasuje každoročne Asociácia hovorcov Slovenska, čo je dobrovoľné profesijné združenie hovorcov. Výsledky siedmeho ročníka Hovorcu roka dnes slávnostne vyhlásili na Made in Media Party, spoločenskom podujatí, ktoré pre novinárov a pracovníkov médií každoročne organizuje agentúra Made in Media.