Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Nedela 5. máj 2024Meniny má Lesia a Lesana
< sekcia Import

Nálada nemeckých spotrebiteľov vzrástla na dvojročné maximum

Na snímke ľudia prechádzajú okolo budovy Reichstagu v Berlíne v Nemecku. Foto: TASR/AP

Index spotrebiteľskej dôvery poradenskej spoločnosti GfK na máj dosiahol -24,2 bodu. To je výrazné zlepšenie oproti predchádzajúcemu indexu na mesiac apríl, ktorý dosiahol -27,3 bodu.

Berlín 25. apríla (TASR) - Nálada nemeckých spotrebiteľov vzrástla nečakane prudko a zaznamenala najvyššiu úroveň za posledné dva roky. V nemalej miere k tomu prispeli očakávania, že zvýšené mzdy podporia kúpnu silu Nemcov v nadchádzajúcich mesiacoch. TASR o tom informuje na základe správ agentúry AFP a portálu RTTNews.

Index spotrebiteľskej dôvery poradenskej spoločnosti GfK na máj dosiahol -24,2 bodu. To je výrazné zlepšenie oproti predchádzajúcemu indexu na mesiac apríl, ktorý dosiahol -27,3 bodu.

Analytici zlepšenie nálady očakávali, počítali však s tým, že index sa zvýši iba na -25,9 bodu. Index GfK, ktorý predpovedá vývoj nálady domácností v Nemecku v najbližšom mesiaci tak zaznamenal rast tretí mesiac po sebe, navyše, je to najvyššia hodnota indexu za posledné dva roky. Napriek tomu v spoločnosti aj naďalej prevláda pesimizmus, na čo poukazuje záporná hodnota indexu a ako uviedol GfK, je stále na veľmi nízkej úrovni.

K zlepšeniu v rámci ostatného hodnotenia, ktoré spoločnosť GfK uskutočnila na vzorke približne 2000 respondentov, došlo najmä v dôsledku výrazne optimistickejších očakávaní po tom, ako sa odborom podarilo naprieč viacerými sektormi uzatvoriť nové mzdové dohody. Spotrebitelia sú optimistickejší v súvislosti s očakávaniami vývoja nemeckej ekonomiky a oproti predchádzajúcemu mesiacu sa zlepšila aj ich nálada, čo sa týka realizácie väčších nákupov.