Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Štvrtok 28. marec 2024Meniny má Soňa
< sekcia Banskobystrický kraj

Cyklocesta Zvolen-Sliač by sa mala stavať z rozpočtu kraja

Ilustračné foto Foto: TASR/Martin Baumann

Cyklotrasu má postaviť za viac ako 633-tisíc eur spoločnosť Skanska SK, ktorú v súťaži vybral samosprávny kraj.

Zvolen 9. marca (TASR) - Dlho očakávaná cyklocesta medzi Sliačom a Zvolenom po korune hrádze rieky Hron by sa predsa mala čo nevidieť stavať. Aj keď ju nové vedenie Banskobystrického samosprávneho kraja (BBSK) nechcelo pôvodne v plnej výške financovať, väčšinový hlas krajských poslancov zložený zo zástupcov SMERu-SD a KDH nedávno peniaze na stavbu schválil.

Cyklotrasu má postaviť za viac ako 633.000 eur spoločnosť Skanska SK, ktorú v súťaži vybral samosprávny kraj ešte vlani v máji a uzavrel s ňou aj zmluvu o dielo. S mestom Sliač, ktoré má na cyklotrasu od mája 2012 vydané stavebné povolenie, uzavrel BBSK na konci minulého roka zmluvu o spolupráci.

Dĺžka cyklocesty je 5080 metrov, šírka je 2,5 metra. Trasa začína na parkovisku pri obchodnom centre vo Zvolene, prechádza korunou hrádze rieky Hron a do Sliača prichádza poza mestskú časť Rybáre, kde končí. Pozdĺž trasy budú tri oddychové miesta a to v km 0,032, 4,256 a 5,060.

Samosprávny kraj pod novým vedením chcel pôvodne na projekt vynaložiť len 250.000 eur, ostatok mali dofinancovať dotknuté samosprávy. Tie menšie to však videli ako nereálne a proti bolo aj mesto Zvolen, ktorého poslanci poverili primátora Miroslava Kuseina, aby vedenie kraja o povinnosti plniť si svoje záväzky presvedčil.

Podľa Kuseina ide o regionálny projekt, ktorý je zahrnutý aj v záväznej časti Územného plánu BBSK. "Na jeho realizácii sa tvrdo pracovalo niekoľko rokov, je naň vydané stavebné povolenie. Projekt bude pokračovať zo Sliača až do Banskej Bystrice a je nereálne, aby sa na jeho spolufinancovaní podieľali také obce ako Veľká Lúka, Badín, Hronsek. Z tohto pohľadu je nutné a efektívne, aby stavbu v budúcnosti vlastnil, spravoval a udržiaval jeden vlastník," uviedol pre TASR. "Samosprávny kraj musí podporovať realizáciu projektov, ktoré majú regionálny charakter. V záväzných regulatívoch územného plánu BBSK sú zadefinované aj ďalšie cyklotrasy, napríklad Poltár – Rimavská Sobota, ktoré bude treba projektovo pripraviť a rovnako je nereálne, aby sa obce a mestá v daných katastroch podieľali na spolufinancovaní projektu,“ pripomenul.