Vrchný súd zvrátil predošlý rozsudok súdu nižšieho stupňa v spore medzi konkurenčnými podnikmi, keď žalujúca strana tvrdila, že uvádzanie dĺžky uhlopriečky v reklamných materiáloch je zavádzajúce.
Autor TASR
Kolín nad Rýnom 20. februára (TASR) - Internetoví predajcovia hračiek v Nemecku môžu naďalej uvádzať veľkosť plyšových medvedíkov ako údaj, ktorý vychádza zmeraním šikmej vzdialenosti od pravého ucha k ľavej labe. Podľa utorkového oznámenia, o ktorom informovala tlačová agentúra DPA, o tom rozhodol vrchný krajinský súd v Kolíne nad Rýnom.
Vrchný súd zvrátil predošlý rozsudok súdu nižšieho stupňa v spore medzi konkurenčnými podnikmi, keď žalujúca strana tvrdila, že uvádzanie dĺžky uhlopriečky v reklamných materiáloch je pre zákazníkov zavádzajúce. Ide totiž o podstatne väčší rozmer, ako je výška medvedíka.
Súd však dospel k záveru, že základné vedomosti z matematiky umožňujú spotrebiteľom vnímať tento rozdiel. Okrem toho je namiesto veľkosti často dôležitejšie, aký je medvedík pekný, dodala DPA.
Vrchný súd zvrátil predošlý rozsudok súdu nižšieho stupňa v spore medzi konkurenčnými podnikmi, keď žalujúca strana tvrdila, že uvádzanie dĺžky uhlopriečky v reklamných materiáloch je pre zákazníkov zavádzajúce. Ide totiž o podstatne väčší rozmer, ako je výška medvedíka.
Súd však dospel k záveru, že základné vedomosti z matematiky umožňujú spotrebiteľom vnímať tento rozdiel. Okrem toho je namiesto veľkosti často dôležitejšie, aký je medvedík pekný, dodala DPA.