Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Piatok 29. marec 2024Meniny má Miroslav
< sekcia Šport

Päťročný zväzok ÚLK a Fortuny prinesie lige historicky najviac peňazí

Na snímke vľavo generálny riaditeľ Fortuna SK Ľudovít Vyskoč a vpravo prezident ÚLK Ivan Kozák počas tlačovej konferencie pred začiatkom novej sezóny Fortuna ligy 2018/19, 17. júla 2018 v Bratislave. Foto: TASR/Martin Baumann

Oficiálnymi ambasádormi súťaže, ktorej nový ročník odštartuje v sobotu 21. júla, sa stali bývalí futbalisti Marek Sapara, Martin Mikulič a herec Marek Majeský.

Bratislava 17. júla (TASR) - Spolupráca Únie ligových klubov (ÚLK) s generálnym partnerom najvyššej slovenskej futbalovej súťaže bude pokračovať aj v nasledujúcich piatich sezónach. Prezident ÚLK Ivan Kozák a generálny riaditeľ stávkovej spoločnosti Fortuna SK Ľudovít Vyskoč o tom informovali na utorňajšej tlačovej konferencii.

Súčasný názov nesie slovenská súťaž už od ročníka 2014/15. "Za doterajšie krásne štyri roky by som sa chcel nášmu generálnemu partnerovi poďakovať. Tešíme sa na ďalšiu spoluprácu, verím, že prinesie ešte väčšiu stabilitu. Generálny partner vložil do novej spolupráce historicky najviac peňazí, čo by malo pomôcť zlepšiť finančnú situáciu v kluboch," povedal Kozák, ktorý sa ešte pristavil pri hodnotení uplynulého "revolučného" ročníka. Ten sa hral v novom formáte na 22 kôl v základnej časti a desaťkolovú nadstavbu, novinkou bola baráž o Európsku ligu, resp. baráž o postup do FL. "Minulá sezóna sa hrala s novým modelom, cieľom bolo priniesť atraktivitu do súťaže pre našich divákov, partnerov i televízne spoločnosti. Otvorením možnosti hrať baráž sme chceli aj druholigové tímy motivovať, aby mali o čo hrať. Diváci nám vystavili vysvedčenie, na štadiónoch i pred televíznymi obrazovkami bolo viac ľudí. Prvá sezóna teda ukázala, že sme sa dali na správnu cestu. Verím, že tieto čísla budú v ďalších rokoch rásť."

Spoluprácu s ÚLK si pochvaľuje aj generálny partner. "Futbal je súčasťou stratégie našej spoločnosti a je nám cťou byť partner ligy i slovenskej reprezentácie. Nárast kvality ligy znamenal aj zvýšenie čiastky, s ktorou ako partner vstupujeme do novej päťročnej spolupráce. Cifru tlmočiť nebudeme, ale ide o najvyššiu sumu v histórii slovenskej ligy," konštatoval Vyskoč. Oficiálnymi ambasádormi súťaže, ktorej nový ročník odštartuje v sobotu 21. júla, sa stali bývalí futbalisti Marek Sapara, Martin Mikulič a herec Marek Majeský. Na štart je všetko pripravené, tucet účastníkov vrátane nováčika zo Serede splnilo všetky náležitosti. Titul obhajuje FC Spartak Trnava.

ÚLK pokračuje vo svojich dlhodobých projektoch - Zápas mesiaca, Hráč mesiaca, Gól mesiaca, Hitparáda talentov. Na jednotlivých štadiónoch pribudnú mobilné pobočky generálneho partnera ligy, kde si fanúšikovia budú môcť podať tiket. Novinkou z dielne ÚLK je projekt Futbal v meste, ktorý bude zameraný na širokú športovú verejnosť so záujmom o futbal. Cieľom je popularizácia slovenskej ligy. V centre miest bude umiestnené "street futbalové" ihrisko, fanúšikovia sa môžu tešiť aj na sprievodný program.

Zaujímavým projektom je "20-tisícový strelec". O túto lukratívnu sumu budú fanúšikovia súťažiť v polčasových prestávkach na vybraných zápasoch Fortuna ligy. "Dá sa to, ale je to veľmi ťažké. Keď je človek pod tlakom, že môže vyhrať takúto peknú sumu, tak sa mu úplne logicky roztrasú kolená. Premeniť sedem pokusov je však zrealizovateľné," uviedol jeden z ambasádorov ligy Martin Mikulič, ktorý bol súčasťou kádra Artmedie Petržalka pri jej úspešnom ťažení v skupinovej fáze Ligy majstrov 2005/06.