Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Streda 29. máj 2024Meniny má Vilma
< sekcia Šport

Autobus spôsobil na Tour chaos, Madiot chce pokutu pre šéfa komisárov

Policajt žiada motocykle s fotografmi, aby čakali, pretože v cieľovom priestore sa zasekol autobus tímu Orica GreenEdge. Foto: TASR/AP

Sobotňajší štart podujatia organizátorom vôbec nevyšiel.

Bastia 29, júna (TASR) - Úvodnú etapu stého ročníka slávnych cyklistických pretekov Tour de France poznačil kuriózny incident autobusu, ktorý sa zasekol v cieli a takmer prekazil záver. Jazdci a manažéri tímov neskrývali rozčarovanie a chceli hlavu prezidenta komisárov pretekov.

Sobotňajší štart podujatia organizátorom vôbec nevyšiel. Spomínaný autobus tímu Orica GreenEdge sa zasekol v cieli pod reklamným panelom, keď bol pelotón vzdialený asi iba desať kilometrov. Organizátori mali čo robiť, aby ho odtiaľ dostali včas, no medzitým už pretekárov informovali o presunutí cieľu o tri kilometre dopredu. Keď zaseknutý autobus konečne dostali von, cyklistom oznámili, že finiš ostáva podľa pôvodného plánu.

To však spôsobilo v pelotóne veľký chaos a štyri kilometre pred cieľom prišlo k hromadnému pádu, do ktorého sa zaplietli aj dvaja najväčší favoriti na zisk úvodnej etapy Brit Mark Cavendish a Slovák Peter Sagan a prišli tak o šancu zabojovať o triumf. Nevyhol sa mu ani druhý Slovák v pelotóne Peter Velits, či adept na celkový triumf Alberto Contador zo Španielska.

Najhoršie skončil nemecký pretekár a úradujúci majster sveta v časovke Tony Martin zo stajne Omega Pharma-Quick Step, ktorý prišiel do cieľa s podozrením na zlomeninu kľúčnej kosti.

Zraneného nemeckého cyklistu Tonyho Martina nakladajú do sanitky po páde v úvodnej etape na jubilejnom 100. ročníku slávnych pretekov Tour de France, ktorá viedla z Porta-Vecchia do hlavného mesta Korziky Bastie 29. júna 2013.
Foto: TASR/AP


"Ak príde autobus k cieľovej čiare, musí požiadať o povolenie, aby ju mohol prekročiť. Keďže tento meškal a ostatné už boli za cieľom, tak sme už znížili reklamný panel," uviedol jeden z organizátorov Jean-Louis Pages s tým, že vodič o povolenie nepožiadal. "Každý pomáhal, vyfúkli sme mu pneumatiky, aby sme ho odtiaľ dostali," dodal.



Iný názor ponúkol športový riaditeľ stajne Orica GreenEdge Matt White, podľa ktorého sa vodič riadil všetkými inštrukciami. "Bola to nešťastná situácia. Považovali sme za samozrejmé, že tam je dosť miesta. Tento autobus máme už od začiatku a mali sme ho aj na vlaňajšej Tour. Náš vodič dostal pokyn, aby išiel dopredu a zasekol sa. Plnil všetky inštrukcie," uviedol.

Murilo Antoniobil Fischer z Brazílie (vľavo), Tony Martin z Nemecka a Tony Gallopin z Francúzska sedia na ceste po páde v úvodnej etape na jubilejnom 100. ročníku slávnych pretekov Tour de France, ktorá viedla z Porta-Vecchia do hlavného mesta Korziky Bastie 29. júna 2013
Foto: TASR/AP


"Zmenilo to záver pretekov. Päť kilometrov pred cieľom sme v rádiu počuli, že cieľ je už za dva kilometre. A o ďalší kilometer neskôr zase: 'Nie, je to podľa pôvodného plánu'," uviedol sklamaný Mark Cavendish pre agentúru Reuters. "Bol to masaker. Som rád, že som nespadol. Bol som za pádom a mal som šťastie. Tony Martin je na tom oveľa horšie," dodal favorit na víťazstvo, ktorý sa tak nedostal ku záverečnému špurtu.

Manažér tímu FDJ Marc Madiot sa po incidente pustil do prezidenta komisárov pretekov Vicenteho Tortajadu zo Španielska. "Najprv nám povedia, že cieľ je o tri kilometre skôr a potom ho dajú naspäť. V takejto situácii sa však plány nemenia. Niektoré tímy sa už chystali na špurt a veľa pretekárov už tak dosť riskovalo. Prezident komisárov si nesplnil svoju úlohu. Keď manažéri alebo pretekári urobíme chybu, dostaneme pokutu. On by mal dostať veľkú. Španiel, ktorého ani nepoznám, môže ísť naspäť domov," čertil sa Madiot.

Aj keď hromadný pád nastal mimo ochrannej zóny, ktorá je tri kilometre pred cieľom, organizátori sa rozhodli, že všetkým pretekárom zarátajú v cieli rovnaký čas ako mal víťaz.