Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Štvrtok 28. marec 2024Meniny má Soňa
< sekcia Slovensko

VšZP pridala do aplikácie recepty, reklamácie a vyhľadávanie služieb

Ilustračné foto. Foto: TASR/AP

Ak sa poistencovi nepozdáva vykázaná zdravotná starostlivosť, pri každom vykázanom vyšetrení alebo lieku má možnosť reklamácie.

Bratislava 8. júna (TASR) - Poistenci Všeobecnej zdravotnej poisťovne (VšZP) majú od konca mája v mobilnej aplikácii k dispozícii všetky svoje aktuálne elektronické recepty. Pribudla aj možnosť reklamácie zdravotnej starostlivosti a funkcia vyhľadania najbližších lekární alebo zdravotníckych zariadení. Štátna poisťovňa o novinkách informovala na piatkovej tlačovej konferencii.

Niektoré elektronické recepty plne nahradia papierové. "Ak lekár predpíše recept a zároveň ho aj podpíše elektronickým podpisom, v lekárni postačuje na výber lieku recept z mobilu. Klient klikne na zobrazený recept v aplikácii, lekáreň nasníma čiarový kód a liek poistencovi vydá," priblížila riaditeľka odboru zdravotného poistenia VšZP Katarína Gregorová. Aplikácia tiež zobrazuje poistencom lacnejšie náhrady liekov - generiká.

Novinkou v aplikácii je aj reklamácia zdravotnej starostlivosti. Ak sa poistencovi nepozdáva vykázaná zdravotná starostlivosť, pri každom vykázanom vyšetrení alebo lieku má možnosť reklamácie. Tú môže využiť, napríklad ak vyšetrenie neabsolvoval. Informáciu o vybavení reklamácie dostane poistenec do aplikácie.



Zjednodušil sa aj prístup k aplikácii. "Odteraz si klient môže aktivovať mobilnú aplikáciu bez toho, aby žiadal o vystavenie GRID karty. Aplikáciu je možné aktivovať aj v lekárni," priblížila Gregorová. Zoznam lekární, ktoré službu poskytujú nájdu klienti priamo v aplikácii. Vďaka prepojeniu s registrom fyzických osôb sa zjednodušilo aj pridanie dieťaťa, stačí len vyplniť rodné číslo.

Od októbra minulého roka si aplikáciu stiahlo 40.000 poistencov VšZP. Umožňuje nosenie preukazu v mobile, prístup k podrobnostiam o zdravotných výkonoch a ich cene, predpísaných liekoch, nákladoch na lieky a možnej úspore na doplatkoch. Poistenec v nej tiež môže mať zaznamenané informácie, ktoré sa zobrazujú na displeji telefónu aj keď je zamknutý, napríklad krvnú skupinu alebo alergie. Poisťovňa plánuje aj ďalšie rozširovanie služieb.