Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Štvrtok 25. apríl 2024Meniny má Marek
< sekcia Regióny

Trenčín zmodernizuje komunikácie, ľudí čakajú výrazné obmedzenia

Druhý cestný most v Trenčíne. Foto: TASR/Radovan Stoklasa

Vyrastie nový most, modernizuje sa železnica i autobusová stanica. Primátor Richard Rybníček zvažuje, že obyvateľov vyzve, aby používali bicykle.

Trenčín 16. októbra (TASR) – Mesto Trenčín sa počas najbližších dvoch až troch rokov zmení na stavenisko. Pokračuje výstavba druhého cestného mosta cez Váh, stavať zrejme začnú novú autobusovú stanicu a rozhodlo sa aj o modernizácii 12-kilometrového úseku železničnej trate Zlatovce – Trenčianska Teplá na rýchlosť 160 km za hodinu.

Železnice Slovenskej republiky (ŽSR) 10. októbra 2012 podpísali zmluvu na výstavbu modernizácie trate Trenčianska Teplá – Zlatovce s konzorciom firiem Združenie pod Brezinou pod vedením TSS Grade, a. s., Bratislava. "Ministerstvo dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja SR ako riadiaci orgán pre Operačný program Doprava súhlasilo s podpisom zmluvy na modernizáciu 12-kilometrovej železničnej trate  pre rýchlosť 160 kilometrov za hodinu," informovala hovorkyňa ŽSR Martina Pavlíková s tým, že náklady na rekonštrukciu sa vyšplhajú na približne 245 miliónov eur a hotová by mala byť v roku 2015.

"Teraz je dôležité, aby sme čím skôr začali riešiť otázku termínov začatia výstavby a plánu organizácie výstavby. Stavebné práce v Trenčíne budú znamenať značné obmedzenia pre obyvateľov. V tom čase pravdepodobne vyzvem Trenčanov, aby používali bicykle, autobusy alebo aby chodili peši, lebo predpokladám, že najbližšie dva až tri roky sa v Trenčíne nebude dať autom jazdiť. Budeme to musieť spoločne zvládnuť. Ale v konečnej fáze bude mesto zmodernizované, celkom zmení svoju tvár," priblížil primátor Trenčína Richard Rybníček

Ústne zmluvy i nové kúpalisko sú problémy

Ako dodal, v najbližšom čase čakajú mesto Trenčín náročné rokovania s ministerstvom dopravy i so Železnicami SR. Bývalé vedenie mesta vyrokovalo dobudovanie inžinierskych sietí k novej plavárni, opravu mosta na Ostrov a úpravu ciest v Opatovej a Zlatovciach. "Takzvaná malá stavba si vyžiada šesť miliónov eur zo štátneho rozpočtu. Toto je však vyrokované len v ústnej rovine, nie je k tomu žiadny písomný podklad. Bol by som rád, keby to bolo aj písomne deklarované a zrealizované," komentuje primátor. Zdôraznil, že kým nebude skolaudované nové letné kúpalisko, nemôže sa zbúrať staré, ktoré má slúžiť ako stavenisko.

"Je to viac ako zložitá situácia. Zvlášť, ak dnes za novú nefunkčnú plaváreň bez vody platí mesto denne 2200 eur, teda mesačne 66.000 eur, ročne 792.000 eur. Výstavbu novej letnej plavárne preto považujem za jednu z najnezmyselnejších vecí, ktorú som zdedil. Tých 792.000 eur ročne sme teraz mohli investovať do ciest, chodníkov, čistoty v meste a tak ďalej,“ uzavrel Rybníček.