Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Štvrtok 28. marec 2024Meniny má Soňa
< sekcia Regióny

Muž prechádzal cez koľaje a zrazil ho vlak, zraneniam podľahol

Ilustračné foto Foto: TASR

Rušňovodič vlaku uviedol, že pri prechádzaní daným úsekom zbadal osobu, ktorá prechádza cez trať.

Richnava 21. novembra (TASR) – Po zrážke s vlakom prišiel v stredu (20.11.) v obci Richnava v okrese Spišská Nová Ves o život 44-ročný muž. Podľa informácií košickej krajskej policajnej hovorkyne Jany Mésarovej k nehode došlo, keď muž prechádzal cez železničnú trať pri zastávke.

"Rušňovodič vlaku uviedol, že pri prechádzaní daným úsekom zbadal osobu, ktorá prechádza cez trať. Ihneď použil zvukové výstražné znamenie a rýchločinnú brzdu, pričom zrážke už nedokázal zabrániť. Žiaľ, 44-ročný muž pri prevoze do krompašskej nemocnice spôsobeným devastačným zraneniam podľahol," informovala hovorkyňa. V tomto prípade policajti Železničnej polície v Spišskej Novej Vsi začali trestné stíhanie pre prečin usmrtenia.

"Koncom apríla v obci Veľká Ida v okrese Košice okolie po zrážke s vlakom prišla o život 34-ročná žena, ktorá prechádzala cez dopravnú koľaj. V Gelnici na železničnom priecestí so závorami vlak ťažko zranil 12-ročné dievča, ktoré sa rozutekalo pomedzi spadnuté závory. Aj napriek snahe rušňovodič pre krátku vzdialenosť nedokázal vlak včas ubrzdiť," vymenovala ďalšie prípady Mésarová s tým, že by mali byť výstrahou pri prechádzaní cez železničnú trať či priecestia.

Posádka auta má podľa polície po zrážke s vlakom len veľmi malú šancu vyviaznuť živá a zdravá, o chodcoch či cyklistoch ani nehovoriac. Brzdná dráha vlakovej súpravy je totiž oveľa väčšia ako akéhokoľvek vozidla. "Treba si uvedomiť, že hmotnosť a rýchlosť vlaku, malá styčná plocha a malé trenie medzi kolesami vlakovej súpravy a koľajnicami zohráva dôležitú úlohu. Pri rýchlosti vlaku 100 kilometrov za hodinu je brzdná dráha až 700 metrov a v prípade napríklad rýchlika, ktorý má dovolenú maximálnu rýchlosť na niektorých úsekoch trate až 160 kilometrov za hodinu, je to až 1700 metrov a viac," upozornila hovorkyňa.

Za desať mesiacov tohto roka v Košickom kraji pri zrážke s vlakom prišlo o život 11 osôb, ťažké zranenia utrpeli dve osoby a ľahké jedna osoba. Nešťastie sa podľa polície mnohokrát stane z nepozornosti, zlého odhadu vzdialenosti či podcenenia rizika možných následkov po zrážke s vlakom. Polícia zároveň apeluje na všetkých účastníkov, aby rešpektovali výstražné svetelné a zvukové znamenia na železničných priecestiach, zvýšili pozornosť a opatrnosť pri vchádzaní a prejazde železničných priecestí. "Pred vstupom na priecestie sa treba presvedčiť, či je ním bezpečné prejsť bez ohrozenia zdravia a životov. Neuváženým vstupovaním do priestoru dráh sú ohrození aj cestujúci vo vlaku, ktorí pri jeho náhlom brzdení môžu utrpieť zranenia," uzavrela Mésarová.