Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Piatok 19. apríl 2024Meniny má Jela
< sekcia

Tender na modernizáciu trate pri Žiline vyšetruje prokuratúra

Na snímke pohľad na zrekonštruovanú stanicu v Kysuckom Novom Meste. Foto: TASR/Pavol Ďurčo

Slovensku týmto hrozí, že bude musieť vrátiť eurofondy.

Bratislava 3. júla (TASR) - Tender na modernizáciu železničnej trate medzi Žilinou a Krásnom nad Kysucou vyšetruje prokuratúra. Slovensku tak hrozí, že bude musieť vrátiť eurofondy. Viac ako polovicu zo 148 miliónov eur potrebných na úpravu trate zaplatila totiž Európska únia. Informuje o tom dnešné vydanie denníka Hospodárske noviny.

Prokuratúra podľa hovorkyne Vladimíry Gedrovej podozrieva stavbárov z poškodzovania záujmov Európskych spoločenstiev aj iných trestných činov. Nepozdáva sa jej napríklad narábanie s odpadmi zo stavby a ich následné uloženie na miesto, ktoré bolo v rozpore s projektovou dokumentáciou.

Podľa hovorcu ministerstva dopravy Martina Kóňu polícia aktuálne určuje aj výšku možnej škody. Rozhodnúť by podľa neho mohla do konca augusta. "Musíme len konštatovať, že nezodpovedné správanie stavebných firiem alebo fyzických osôb k ochrane životného prostredia sa na Slovensku vyskytuje temer neustále," uviedol pre HN Kóňa.

Na snímke pohľad na zrekonštruovanú stanicu v Kysuckom Novom Meste.
Foto: TASR/Pavol Ďurčo
Trať sa začala rekonštruovať v roku 2008, teda v čase, keď bol ministrom dopravy Ľubomír Vážny (Smer-SD). "Ak by som mal ako minister dopravy čo i len najmenšiu pochybnosť, určite by som stavbu zastavil," povedal Vážny.

Trať budovalo združenie štyroch firiem, ktorého lídrom bol Doprastav. "Neevidujeme, že by niekto z našich pracovníkov bol v tejto súvislosti vyšetrovaný," povedala pre denník generálna riaditeľka firmy Ľudmila Michálková. Rovnako tak reagovala aj Skanska, ktorá bola súčasťou združenia.

Okrem prokuratúry opravu trate posudzuje aj Európska komisia. Tá má podľa rezortu dopravy preverovať podozrenia z kartelovej dohody.