Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Piatok 26. apríl 2024Meniny má Jaroslava
< sekcia Kultúra

Kapela Living Colour sa nevedela s bratislavským publikom rozlúčiť

Foto: TASR/ Mária Ďurčeková

Living Colour odohrali v Bratislave dokopy 9 hodín presvedčivej a pulzujúcej rockovej hudby, rátajúc iba mimofestivalové vystúpenia.

Bratislava 20. marca (TASR) – Kapela Living Colour na Bratislavu tak skoro nezabudne, hoci pre svojich fanúšikov v hlavnom meste Slovenska hrala v utorok v noci už štvrtýkrát. Newyorské hudobné kvarteto sa nevedelo rozlúčiť s takmer naplneným klubom, ktorý si vyžiadal stisky rúk z pódiá, dokonca aj dojímavé autogramové intermezzo. Na hardrockovej báze tvoriaca unikátna partia černochov si na prebiehajúcom turné pripomína 25-výročie vydania kultového albumu Vivid.

A kapelník Vernon Reid po úvodnej "bluesovke" oznámil, že na rade je kompletný set 11 songov z albumu, ktorý pomohol do sveta dostať ich azda najlegendárnejší fanúšik Mick Jagger. Žiadne prekvapenie, skupina si priam remeselne poctivo odohrala všetky kusy výnimočne vyrovnanej hudobnej kolekcie takmer v pôvodnom aranžmáne, prirodzene aj s viacerými "okrasami", či bonusovými pasážami. Ktovie, zrejme ani samotní Living Colour pred štvrťstoročím netušili, že debutovému albumu dali optimálnu koncertnú hierarchiu. Na rozbeh hitovica "Cult of Personality", potom balík precítenejších a pestrejších skladieb, v ktorých často očarila výrazná farba muzikálovo vyspievaného hlasu Coreyho Glovera.

Ale svojrázny vokalista prvýkrát vynikol predovšetkým v tancovačkovej "hardpopovke" Glamour Boys, ktorá otvorila prvý vrchol večera - trojpesničkový záver albumu, ktorý je najviac zodpovedný za kategorizáciu telesa do funkymetalu. Každopádne sa pri záverečnej vypaľovačke Which Way To America rozparádil okrem Glovera aj charizmatický basák Doug Wimbish.

Druhý vrchol večer prišiel vzápätí. Hoci medzitým si Will Calhoun zahral trochu rozpačité sólo na bicie, práve on bol kreatívnym motorom ďalšej časti. Znie to paradoxne, ale bubeníkov tvorivý hudobný sluch sa autorský najviac podpísal pod prvé štyri songy z tretieho album Stain. V nich bol neskutočne pôsobivý spevák - tieto polohy mu svedčili priam štúdiovo dokonale. Pravda, po štúdiovosti všeobecne nebolo ani stopy, kapela aj s pár chybovými miniatúrami pôsobila presne v štýle svojho názvu, teda živo a farbisto. Gitarista a šéf Vernon Reid to doviedol do dokonalosti počas jediného prídavku, teda metalovej Time's Up, počas ktorej si publikum spolu s umelcami "zadžemovalo" na notororicky známu Sex Machine od Jamesa Browna.

Living Colour odohrali v Bratislave dokopy 9 hodín presvedčivej a pulzujúcej rockovej hudby, rátajúc iba mimofestivalové vystúpenia. Presne trojhodinové vystúpenie z roku 2004 vo vtedajšom klube Babylon už zrejme zostane neprekonané. Pre svoju dĺžku, nadšenie hudobníkov i divákov. Utorňajšie vystúpenie v Ateliéri Babylon za ním ale príliš nezaostalo, určite nie v žičlivej a precítenej atmosfére.