Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Štvrtok 28. marec 2024Meniny má Soňa
< sekcia Ekonomika

Rezort dopravy chce riešiť vyťaženosť trate Bratislava – Komárno

Ilustračná snímka. Foto: TASR/František Iván

Za posledných päť rokov sa počet cestujúcich na trati Bratislava - Komárno takmer zdvojnásobil.

Bratislava 29. januára (TASR) – Nedostatočná kapacita vlakov na trati Bratislava – Komárno komplikuje cestujúcim každodenné dochádzanie do hlavného mesta. Minister dopravy Árpád Érsek (Most-Híd) preto požiadal spoločnosť RegioJet, aby na trať v rannej špičke zabezpečila poschodové vozne. Informovala o tom hovorkyňa Ministerstva dopravy a výstavby (MDV) SR Karolína Ducká.

Poschodové vozne by mali podľa rezortu dopravy zabezpečiť, že sa kapacita na sedenie zvýši o desiatky nových miest. Ministerstvo zároveň uistilo, že je pripravené byť nápomocné a urýchliť proces schválenia licencie týchto vlakov, aby mohli byť nasadené na trať už v najbližších týždňoch.

Érsek zdôraznil, že situáciu na tejto trati rezort intenzívne rieši aj s dôrazom na zhoršujúcu sa dopravnú situáciu v Bratislave. "Vyzval som súkromného dopravcu, aby na trati zabezpečil poschodové vozne. Iba tak vieme zásadným spôsobom zvýšiť kapacitu a môžeme odviezť viac cestujúcich ako doteraz. Sme pripravení urýchliť proces nevyhnutného schválenia takýchto vozňov na Dopravnom úrade, aby mohli jazdiť čo najskôr," priblížil minister dopravy.

Podľa MDV sú na trhu dostupné poschodové vozne nemeckej výroby, pričom kapacita jedného je 120 miest na sedenie, čo je o 32 miest viac ako v inom bežnom vozni. Pri trojvozňovej súprave by sa tak počet sedadiel mal zvýšiť o 96 miest. Rezort dopravy zároveň očakáva od spoločnosti RegioJet, ktorá dopravu na trati Bratislava – Komárno prevádzkuje, podrobnosti k radeniu týchto vlakov v rannej špičke a tiež cenovú ponuku.

Za posledných päť rokov sa počet cestujúcich na trati Bratislava - Komárno takmer zdvojnásobil. Situáciu na trati komplikuje podľa MDV aj fakt, že ide o jednokoľajnú trať a pridanie ďalšieho ranného posilového vlaku z dôvodu ich hustého vedenia v súčasnosti nie je možné. "Ministerstvo dopravy pracuje na ďalších, finančne aj časovo rýchlo vykonateľných opatreniach, ktoré by zlepšili priepustnosť na trati a znamenali tak viac odvezených ľudí," skonštatovala hovorkyňa rezortu.