Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Pondelok 29. apríl 2024Meniny má Lea
< sekcia Ekonomika

Napriek rastu cien kakaa výrobca Barry Callebaut zvýšila predaj

Ilustračná snímka. Foto: TASR

Výsledok tak zmiernil obavy, že výrazný rast cien kľúčovej komodity pri výrobe čokolády a ďalšie inflačné tlaky povedú k prudkému poklesu dopytu.

Bern 10. apríla (TASR) - Napriek prudkému rastu cien kakaa na svetových trhoch oznámil švajčiarsko-belgický výrobca čokolády Barry Callebaut za 1. polrok svojho obchodného roka rast predaja. Výsledok tak zmiernil obavy, že výrazný rast cien kľúčovej komodity pri výrobe čokolády a ďalšie inflačné tlaky povedú k prudkému poklesu dopytu. Na druhej strane, prevádzkový zisk výrazne klesol, pod tento výsledok sa však veľkou mierou podpísali jednorazové náklady. TASR o tom informuje na základe správy agentúry Reuters.

Svetový producent čokolády uviedol, že v 1. polroku obchodného roka 2023/2024, čo predstavuje obdobie od septembra 2023 do konca februára 2024, zvýšil objem predaja o 0,7 %. V reakcii na výsledky vzrástla cena akcií firmy, ktorá dodáva čokoládu aj spoločnosti Unilever na výrobu zmrzlín Magnum a firme Nestlé na výrobu čokoládových tyčiniek KitKat, takmer o desatinu a smeruje k najlepšej uzávierke za osem rokov.

Ceny kakaa na svetových trhoch vzrástli za posledný rok viac než trojnásobne. Dôvodom sú choroby a nepriaznivé počasie na pestovanie kakaových bôbov v Ghane a Pobreží Slonoviny, čo sú najväčší producenti kakaa na svete. Finančný riaditeľ spoločnosti Barry Callebaut Peter Vanneste však očakáva, že trend v oblasti dopytu po tejto surovine bude aj naďalej pozitívny, aj keď "mimoriadne výrazný rast cien môže mať na dopyt krátkodobý vplyv".

Švajčiarsko-belgická spoločnosť zároveň zverejnila údaje o vývoji prevádzkového zisku. Ten zaznamenal výrazný pokles a zaostal za odhadmi analytikov. Firma však dodala, že dôvodom sú jednorazové výdavky v dôsledku jej transformačného plánu, ktorého cieľom je budúca redukcia nákladov a zrýchlenie dodávky produktov firmy na trh.

Zisk pred úrokmi a zdanením (EBIT) dosiahol za 1. polrok tohto obchodného roka 178 miliónov švajčiarskych frankov (CHF), čo predstavuje 181,28 milióna eur. V medziročnom porovnaní to znamená pokles o 40 % a zaostanie za očakávaniami analytikov. Tí počítali s EBIT na úrovni 266 miliónov CHF.

(1 EUR = 0,9819 CHF)