Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Utorok 30. apríl 2024Meniny má Anastázia
< sekcia Bratislava

Klub pre Bratislavu navrhuje presunúť schvaľovanie parkovacej politiky

Parkovanie v Bratislave Foto: TASR/František Iván

Presunúť schvaľovanie jednotnej parkovacej politiky v Bratislave zo stredajšieho (7.12.) rokovania mestského zastupiteľstva na február budúceho roka navrhuje poslanecký Klub pre Bratislavu.

Bratislava 5. decembra (TASR) – Presunúť schvaľovanie jednotnej parkovacej politiky v Bratislave zo stredajšieho (7.12.) rokovania mestského zastupiteľstva na február budúceho roka navrhuje poslanecký Klub pre Bratislavu. Podľa jeho predsedu Martina Borguľu by tak mohli Bratislavčania poslať k návrhu všeobecne záväzného nariadenia (VZN) ďalšie pripomienky a možno sa podarí zvolať aj ďalšia verejná diskusia.

Klub pre Bratislavu sa pritom opiera o nový návrh VZN z dielne mestskej dopravnej komisie. V ňom sa počíta so spustením parkovacej politiky od 1. marca 2017. "Myslíme si, že je dosť času na to, aby sme to VZN teraz neprijímali, posunuli na zastupiteľstvo vo februári a vtedy ho prijali aj s potrebnou zmenou štatútu hlavného mesta," povedal Borguľa. Dovtedy môžu podľa neho prísť ďalšie podnety, čo v návrhu VZN zmeniť, aby bol lepší.

Poslanec Slavomír Drozd upozornil na výhrady jednotlivých mestských poslancov za bratislavské mestské časti. "V každej mestskej časti sú iné problémy. Napríklad účelové cesty, vnútrobloky, to nie je vyriešené. Takisto nie sú vyriešené cesty I. a II. triedy, ktoré chce primátor dať do správy mestských častí, ale nie sú doriešené veci, ako to bude s financovaním týchto ciest," podotkol. Parkovacia politika by podľa Drozda mala byť pre všetkých Bratislavčanov, no musia v nej byť zohľadnené relevantné pripomienky mestských častí, až potom môže byť VZN prijaté.

Šéf mestskej dopravnej komisie Jozef Uhler oponuje, že Klub pre Bratislavu sa snaží o to, čo sa deje posledných päť rokov, a to odsúvanie tohto problému. Z hľadiska mestských častí podľa jeho slov existovala pracovná skupina, ktorá sa niekoľko rokov stretávala a riešila ich čiastkové otázky. "Keďže sme zo strany verejnosti dostali 96 pripomienok, tak to považujem za dostatočný počet na to, aby sme dokázali prijať kvalitné VZN povedal pre TASR.

Martin Borguľa
Foto: TASR/Martin Baumann


Pripomienkami verejnosti sa zoberala mestská dopravná komisia a na základe nich upravila pôvodný návrh VZN k parkovaniu. Nový návrh predloží Uhler v stredu na rokovaní mestského zastupiteľstva. V ňom sa napríklad zaviedla možnosť získania abonentskej karty aj pre občianske združenia a neziskové organizácie a maximálna výška hodinového dočasného parkovania sa znížila z päť na tri eurá.

Za rezidentskú parkovaciu kartu s vyznačením zóny za prvé auto v domácnosti je stanovená cena od 20 do 100 eur, za ďalšie auto 50 až 500 eur. Finálnu výšku poplatku si ustanovia jednotlivé mestské časti. Podľa nového návrhu môže jeden rezident získať len jednu rezidentskú kartu, pričom mestská časť určí maximálny počet kariet na jeden byt. Za abonentskú parkovaciu kartu sa po novom určuje výška úhrady od 100 do 1000 eur za rok.